اپل ممکن است در ماه سپتامبر دو رویداد برای رونمایی از محصولاتش برگزار خواهد کرد
پیوسته ماه سپتامبر (شهریور – اردیبهشت) یکی از بازههای سُنتی اپل برای رونمایی از محصولاتش بوده میباشد. غول دنیای فناوری معمولاً در این رویداد از جدیدترین نسل گوشیها و ساعتهای هوشمندش رونمایی میکند. گویا امسال نهتنها این رویه دنبال میگردد، بله در یک اقدام عجیب شاهد حداقل دو رویداد در ماه سپتامبر خواهیم بود.
پیشبینی میشود اپل تا پایان امسال میلادی محصولاتی مانند سری آیفون ۱۳، اپل واچ سری ۷، ایرپاد ۳، آیپد مینی ۶، آیپد نسل ۹ و نسل آتی مکبوک پرو را رونمایی و روانه بازار کند؛ ازاینرو، کوپرتینوییها یک فصل بسیار شلوغ برای رونمایی از محصولاتشان در پیش دارند. اما دیجیتایمز با استناد به منابع مؤثق زنجیره تأمین اپل، میگوید تمامی محصولات یادشده میتوانند در چند رویداد فشرده و جداگانه در ماه سپتامبر رونمایی شوند.
این گزارش در حالی منتشر میشود که معمولاً اپل تنها یک رویداد در این بازه برگزار میکند. اپل سال قبل نیز با وجود تبعات همهگیری ویروس کرونا، تنها یک رویداد را در ماه سپتامبر برای رونمایی از اپل واچ سری ۶ و آیپد نسل ۸ برگزار و رونمایی از خانواده آیفون ۱۲ را به ماه اکتبر موکول کرد.
مقالهی مرتبط:
سناریویی که دیجیتایمز گزارش میدهد، غیر ممکن نیست؛ اما بعید گویا. گسترش رویدادهای متعدد در ماههای مختلف، این امکان را به اپل میدهد که هر محصول را به شیوه بسیار بهتری بازاریابی کند و نگذارد اهمیت محصولی مانند آیفون ۱۳ روی فروش و دیده شدن آیپد مینی تأثیر بگذارد. مارک گِرمن از بلومبرگ اخیرا گزارش داده است که اپل همه محصولات جدید خود را در یک رویداد رونمایی نمیکند و در عوض آنها را به چندین رویداد آنلاین تقسیم میکند.
در صورت صحت داشتن گزارش یادشده، این احتمال وجود دارد که اپل محصولات بهمراتب بیشتری برای رونمایی تا پایان امسال در نظر گرفته باشد و همین امر منجر به فشردگی رویدادها شده است؛ چرا که ممکن استً رویدادهای اپل تنها به ماه سپتامبر ختم نمیگردد و ما شاهد رویدادهایی در ماههای اکتبر یا نوامبر (مهر تا آذر) نیز خواهیم بود.
اپل مدتی است به دلیل محدودیتهای ناشی از ویروس کرونا، رویدادهایش را بهصورت مجازی برگزار میکند و گمان میرود از قالب مجازی خود برای رویداد پیشرو پیروی کند؛ از اینرو، سخنرانی اساسی یک ویدیوی از پیش ضبطشده، فیلمبرداری زیبا از اپل پارک و حضور چندین مدیر و مهندس اپل خواهد بود. شکل دیجیتال این رویدادها به اپل اجازه میدهد با دقت بیشتر و در عین حال هزینهی کمتری عرضه محصولات خود را برنامهریزی کند؛ زیرا برنامهریزی رویدادهای حضوری گران و چالشبرانگیزتر میباشد.