0 تکنولوژیاخبار خودروبی ام و

بی ام و M5 CS منهارت با قدرت ۷۸۸ اسب بخار معرفی شد

زمان مطالعه: 2 دقیقه


بی‌ام‌و M5 CS سریع‌ترین محصول خودروساز بایرنی است؛ چند روز پیش، صحت این ادعا در آزمایشی ثابت شد؛ اما آیا M5 CS استثنایی، بعد از افتادن به دست تیونری توانا، سریع‌تر می‌شود؟ منهارت پرفورمنس به‌تازگی از پروژه‌ی MH5 GTR رونمایی کرد. آن‌ها پروژه‌ی خاص خود را با کار روی پیشرانه M5 CS شروع کرده و خودرویی خاص را همانند M5 CS ساخته‌اند.

مهندسان، قدرت و گشتاور MH5 GTR استثنایی را با استفاده از جعبه‌دنده‌ی توانا MHtronik و ورودی‌های هوای کربنی منهارت افزایش داده‌اند؛ ازاین رو پیشرانه‌ی هشت سیلندر توئین توربوشارژ بی‌ام‌و، به‌جای قدرت ۶۳۵ اسب‌بخار و ۷۵۰ نیوتن‌متر گشتاور کارخانه، ۷۸۸ اسب‌بخار قدرت و ۹۳۵ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند که ارتقاء بزرگی درمورد مدل کارخانه‌ای است و باید MH5 GTR رکورد صفر تا ۱۰۰ و ۲٫۸۱ ثانیه‌ای M5 CS را چند دهم بهبود ببخشد.

[table id=2 /]

کار منهارت با انجام تغییرات مزبور به اتمام نمی‌رسد. آن‌ها دستی به چهره‌ی بیرونی M5 C5 کشیده و دوباره آن را طراحی کرده‌اند. اکنون خودروی سریع بی‌ام‌و به نظر سیاه است و ظاهری تیره رنگ دارد. این خودرو با پوششی موسوم به نور مهتاب، ملبس به لایه‌ای نازک و پلاستیکی و ترکیبی از آبی تیره‌ی براق و متناقص با عناصر خاکستری مجموعه‌های پیشین منهارت تزئین شده می‌باشد.

در مسیر طراحی چهره‌ی MH5 GTR، تزئینات طلایی رنگ کارخانه‌ای M5 CS حذف شده‌اند. ضمنا رینگ‌هایی با آلیاژ سبک از نوع Y-spoke در اندازه‌ی ۹x۲۱ در جلو و ۱۰٫۵x۲۱ در عقب جای دارد و در درون گلگیرهایی منحصربه‌فرد می‌چرخند. با عنایت به نکات فوق، ابعاد لاستیک‌های نصب شده در MH5 GTR منهارت، 295/30ZR21 و  275/30ZR21 می‌باشد. اسپیسرهای اضافی بر محور جلو نصب شدند تا به این ترتیب از تراز بودن لاستیک یا چرخ‌ها در سطح افقی اطمینان حاصل شود.

مقاله‌های مرتبط:

شاسی ارتقاء یافته و در این بخش از فنرهای کویل و سیستم تعلیق KW با امکان کاهش ارتفاع استفاده می‌شود و به‌همین خاطر کارکرد بهتری در هنگام عبور از پیچ‌ها شاهد هستیم. با عنایت به این نکته که افزایش قدرت، مساوی با صدای بیشتری است؛ از یک اگزوز افترمارکت هم استفاده می‌شود.

اگزوز مزبور حاوی چهار لوله‌ی خروجی در عقب با روکش سرامیکی یا کربنی سفارشی ۱۰۲ میلی‌متری بوده و از سیستم اگزوز مخصوص cat-back همراه با شیر کنترل استفاده می‌کند. سیستم cat-back و مبدل‌های کاتالیزوری ۲۰۰ سلولی HJS، جایگزین لوله‌های OPF-Delete شده و فیلتر OPF/GPF فقط در نمونه‌ی صادراتی در دسترس می‌باشد.

ضمنا منبع اگزوز منهارت همراه با شیر کنترل اتوماتیک و تأیید EC در دسترس خواهد بود. علاوه‌بر‌این، هَم‌اکنون به دلیل افزایش سطح کارکرد، منهارت بدنبال تأیید سازمان دیدبانی فنی یا توف (TÜV) می‌باشد.

منهارت قیمت مدل مزبور را اعلام نکرده و با عنایت به اینکه M5 CS در نسخه‌ی پایه با قیمت ۱۴۲ هزار دلار فروخته می‌شود؛ مطمئناً MH5 GTR حدود ۲۰۰ هزار دلار قیمت دارد. این خودرو در نمایشگاه IAA Mobility مونیخ ۲۰۲۱ حضور خواهد داشت.

نوشته های مشا‌به

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نمی‌گردد.

دکمه بازگشت به بالا