تناسب اندامرژیم و تغذیه

رژیم لاغری | رژیم لاغری خوشمزه از وعده صبحانه تا شام

زمان مطالعه: 3 دقیقه


پیوسته یکی از سوالات پر تکرار و محبوب افراد چاق این است که چه بخوریم تا لاغر بشیم؟ در حالی که این افراد بهتر است این سوال را بپرسند که چه غذاهایی را نخوریم تا وزن ما کم شود؟ اما علاقه آنها به غذا را نمی توان نادیده گرفت ، این افراد لاغری خود را نیر در غذا خوردن می بینند.

البته باید اذعان کرد که غذا جزء جدایی ناپذیر در زندگی ما است که یک لذت خدادادی می باشد ، بنابرین در مرحله اول ما باید غذا بخوریم و سبعد از آن لذت ببریم. در غیر اینصورت به اختلالات روانی مبتلا خواهیم شد. در این بخش از رژیم و تغذیه نمناک تعدادی از غذاها را معرفی می کنیم که برای کاهش وزن و لاغری خیلی خوب می باشند.

[table id=2 /]

برنامه غذایی لاغری

سالمون کباب شده با سالاد و سبزیجات برای کاهش وزن

ماهی هم به صورت کبابی و هم پخته شده روش خوبی برای کاهش وزن می‌باشد. ماهی های روغنی مانند سالمون ، تن یا ساردین را انتخاب کنید زیرا چربی آنها سبب سلامتی بینایی ، پوست و موی شما می شود ضمنا مدت زمان بیشتری بعد از خوردن ، احساس سیری می کنید. در تهیه ماهی خلاقیت به کار برید و با اضافه کردن فلفل ، آویشن ، پونه ، رزماری ، شوید ، جعفری و هر چاشنی و سبزی دیگری طعم خوبی به ماهی دهید. 15 دقیقه زمان برای کباب کردن ماهی کافی می‌باشد. ماهی را با سالاد و سبزیجات میل کنید تا خاصیت آن افزایش پیدا کند.

ماهی سالمون برای لاغری

ماهی:

پروتئین برای هر کالری که جذب بدن می کند بیش از کربوهیدرات و چربی ها ، احساس سیری ایجاد می کند ازاین رو با دریافت کالری بیشتر از پروتئین ها درمورد کربوهیدراتهای سریع ، سبب کاهش وزن بیشتری می شوید. هنگام انتخاب منابع پروتئینی ، غذاهای دریایی مانند ماهی بهترین منابع برای احساس سیری با کالری کمتر می باشد. این مواد غذایی حاوی پروتئین بیشتر از کالری می‌باشند مطالعه ای بر روی مردان با وزن طبیعی نشان می دهد که با دریافت پروتئین مساوی از گوشت گاو ، مرغ و ماهی ، افراد احساس سیری بیشتری با خوردن ماهی درمورد گوشت گاو و مرغ داشتند. مطالعات دیگر نیز ماهی را به عنوان یکی از غذاهای سرکوب کننده اشتها معرفی نموده اند. ماهی پخته شده و یا کبابی بهتر از ماهی سرخ شده است زیرا کالری کمتری دارد.

در پایان این بخش از نمناک یک رژیم غذایی پیشنهاد می کنیم که با استفاده از آن می توان سریع اما خوشمزه لاغر شد.

رژیم لاغری

برنامه غذایی برای رژیم لاغری از وعده صبحانه تا شام

صبحانه:یک واحد میوه یا آب میوه ؛ برای فراهم ویتا‌مین + نان سبوس دار + یک محصول لبنی کم چرب مانند پنیر و ماست ؛ برای فراهم کلسیم + نوشیدنی مناسب مانند چای، قهوه، آب میوه یا دمنوش های مورد علاقه ؛ برای فراهم آب بدن.

ناهار:ماهی یا تخم مرغ یا گوشت کم چرب + نان سبوس دار +سبزیجات با برگ سبز + پنیر

میان وعده عصر:یک واحد میوه یا یک پیاله ماست به همراه میوه های ریز ؛ یا نان سبوس دار با پنیر کم چرب.

شام:ماهی یا مرغ یا تخم مرغ +سالاد سبزیجات + یک پیاله ماست + نان + یک واحد میوه.

میوه، جایگزین شایسته‌ای برای دسرهای شیرین و چرب است که کالری بسیاری را جذب بدن می کنند. در وعده شام نباید حجم مرغ یا ماهی زیاد باشد. هیچگاه نباید وعده شام را حذف کنید ایضاً برای شام غذایی سبک باید مصرف شود.

نوشته های مشا‌به

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نمی‌گردد.

دکمه بازگشت به بالا