سامسونگ رتبه سوم بازار جهانی ساعتهای هوشمند را کسب کرد
مؤسسه تحقیقاتی Counterpoint Research در آمار جدیدش بازار کل ساعتهای هوشمند در سهماهه دوم سال ۲۰۲۱ را با سهماهه مانند سال ۲۰۲۰ مقایسه کرده میباشد. نتایج این تحقیق رشد قابل ملاحظه ۲۷ درصدی فروش این محصولات را نشان میدهد که قسمت عمده آن به تقاضای ساعتهای هوشمند با قیمتی کمتر از ۱۰۰ دلار در بازار مربوط میشود؛ به شیوهیکه فروش این ساعتهای هوشمند درمقایسهبا سال قبل ۵۴۷ درصد افزایش پیدا کرده میباشد.
بهگزارش gsmarena و طبق نتایج تحقیقات، سامسونگ با افزایش فروش دو محصول گلکسی واچ 3 و گلکسی واچ اکتیو 2 خود، رشدی ۴۳ درصدی تجربه کرده و در جایگاه سوم فروش جای دارد میباشد. این میزان از متوسط نرخ رشد بازار بیشتر میباشد. گارمین با فروشی بیسابقه در مدت سه ماه و با رشد ۶۲ درصدی سالانه، در جایگاه دوم این جدول جای دارد. ساعتهای هوشمند گارمین بهدلیل داشتن جیپیاس در بین کوهنوردان و ورزشکاران بسیار محبوب میباشند.
اپل با تصاحب ۲۸ درصد از سهم بازار جهانی و رشد مداوم و باتوجهبه عبور تعداد کاربرانش برای اولینبار از صدمیلیون نفر، هنوز هم در صدر جای دارد. تحلیلگر ارشد Counterpoint میگوید:
نیمی از مشتریان اپل واچ با نرخ ضمیمه ۳۰ درصد در ایالات متحده قرار دارند و این کشور هنوز هم بازار اساسی فروش برای این محصول قلمداد میشود.
مقالههای مرتبط:
آمریکایشمالی بعد از چین بزرگترین بازار ساعتهای هوشمند و هند روبهرشدترین در این بازار میباشد. رشد بازار در هند را میتوان درنتیجه افزایش تقاضا برای ساعتهای هوشمندی دانست که علاوهبر اندازهگیری سطح اکسیژن خون و ضربان قلب، قیمتی کمتر از صد دلار دارند. محبوبیت ساعتهای هوشمند بینالمللی شیائومی (Xiaomi) و ریلمی (Realme) و اوپو (Oppo) در هند و ظهور ساعتهای بومی بوآت (boAt) و نویز (Noise)، باعث شده است فروش این محصولات در این کشور از ۲ به ۶ درصد افزایش پيدا کرده میباشد.
با اینکه هواوی در سهماهه دوم ۲۰۲۱ در جایگاه دوم بازار قرار داشت، حال در کنار پنج برند دیگر مطرح ساعتهای هوشمند شاهد کاهش فروش بود. Counterpoint دلیل این اتفاق را کاهش فروش گوشیهای این برند میداند.
آیا افزایش استقبال از ساعتهای هوشمند سامسونگ و استفاده این شرکت از wear OS در دو ساعت هوشمندش، محبوبیت wear OS را بههمراه خواهد داشت؟