0 تکنولوژیاخبار خودروخودروی الکتریکی

پیشرانه برقی فورد الومینیتور برای فروش به دیگر خودروسازان معرفی شد

زمان مطالعه: 2 دقیقه


فورد روی تولید موتور الکتریکی کار می‌کند و آن را در نمایشگاه SEMA در ماه نوامبر به نمایش خواهد گذاشت. به نقل از Carscoops، این موتور الکتریکی الومینیتور (Eluminator) نام دارد و فورد آن را به شیوه رسمی در مراسمی رونمایی کرد. این موتور الکتریکی پاییز امسال در دسترس قرار خواهد گرفت و به‌عنوان پیشنهادی ایده‌آل برای خودروهای الکتریکی اعلام شده می‌باشد.

فورد خیلی به جزئیات زیادی درمورد‌ی الومینیتور اشاره نکرد؛ اما نقل است این موتور الکتریکی ۲۸۱ اسب بخار قدرت و ۴۳۱ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. این‌ها ارقام قابل قبولی می‌باشند و هائو تای تانگ، مدیر ارشد عملیات و پلتفرم محصول فورد، می‌گوید خروجی الومینیتور بیشتر از مدل برقی موستانگ می‌باشد. افزون بر این، فایل‌های CAD منتشرشده از طریق فورد پرفورمنس نشان می‌دهد که موتور الکتریکی الومینیتور ۵۷۰ میلی‌متر طول دارد و به شیوه در خور توجهی کوچک‌تر از پیشرانه‌های سنتی فورد می‌باشد. نقل است این موتور الکتریکی باید بسته باتری همراه داشته باشد. 

[table id=2 /]

با عنایت به صفحه‌ی محصول، این همان موتوری است که در موستانگ Mach-E GT پیدا می‌کنید. ممکن استً این موتور الکتریکی روی محور عقب سوار می‌شود؛ زیرا ارقام پیشنهادی آن با موستانگ Mach-E دوربرد و موتور عقب همانندت دارد. فورد به تعدادی مشخصات دیگر نیز اشاره می‌کند؛ وزن این موتور به ۹۲ کیلوگرم می‌رسد که کمی کمتر از نصف وزن پیشرانه‌ی ۵ لیتری خورجینی هشت سیلندر کایوت می‌باشد.

موستانگ مک ای جی تی / Mustang Mach E GT

مقاله‌های مرتبط:

به نقل از اتوبلاگ، قیمت موتور الکتریکی فورد الومینیتور ۳۹۰۰ دلار می‌باشد. برای مقایسه بد نیست بدانید که پیشرانه‌ی کایوت با قیمت ۹۵۰۰ دلار و پیشرانه‌ی گودزیلا با قیمت ۷۰۰۰ دلار عرضه می‌شود. اما نکته اینجا است که چیز زیادی همراه این موتور وجود ندارد. خریداران تنها موتور الکتریکی، مهارهای سیم‌کشی با ولتاژ پایین و بالا و لوله‌ی تهویه را دریافت می‌کنند؛ اما کنترلر، شارژر یا بسته باتری برای خریداران عرضه نمی‌شود. ممکن است فورد نوعی بسته باتری و سایر قطعات پشتیبانی را با پرداخت هزینه عرضه خواهد کرد تا به خریداران برای تبدیل مدل احتراقی به خودروی الکتریکی کمک کند. ما ضمنا فکر می‌کنیم که چنین امکاناتی، هزینه‌ی نهایی را تا حدود زیادی افزایش می‌دهد. حتی چنانچه خریداران اکثر قطعات را از جای دیگر تهیه کنند، قیمت نهایی ارزان نخواهد بود.

فورد تنها خودروسازی نیست که روی موتورهای برقی کار می‌کند و شورولت نیز سال قبل K5 بلیزر ۱۹۷۷ برقی را معرفی کرد. این محصول حاوی بسته باتری ۶۰ کیلووات ساعت و ضمنا موتور الکتریکی با قدرت ۲۰۰ اسب بخار قدرت و ۳۶۱ نیوتن‌متر گشتاور می‌باشد. بسیار هیجان‌انگیز است که تولیدکنندگان بیشتری شروع به عرضه قطعات قوای محرکه برقی می‌‌کنند. ما بی‌صبرانه منتظریم تا ببینیم فورد چه چیزهای دیگری برای تبدیل مدل‌های احتراقی به خودروی برقی عرضه می‌دهد و می‌توانیم در نمایشگاه SEMA امسال اطلاعات بیشتری کسب کنیم.

نوشته های مشا‌به

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نمی‌گردد.

دکمه بازگشت به بالا