0 تکنولوژیاپلفناوریگوگل

گوگل برای جلوگیری از پیشرفت رقبا، مبالغ هنگفتی به اپل پرداخت می‌کند

زمان مطالعه: 2 دقیقه


به‌نظر می‌رسد که گوگل مشکلی ندارد برای پیوسته اول بودن میان موتورهای جست‌وجو، مبالغ نجومی هزینه کند. اسناد و مدارک نشان می‌دهد که این شرکت برای تولیدکنندگان تلفن هوشمند انگیزه‌های مالی ایجاد می‌کند تا فروشگاه اپ خود را در مرکز توجه نگه دارد و به توسعه‌دهندگان نیز پول می‌دهد تا بازی‌هایشان را در گوگل پلی منتشر کنند. این شرکت مبلغ هنگفتی نیز به اپل می‌پردازد تا در مرورگر سافاری آن، به‌صورت پیش‌فرض باقی بماند. امسال، این مبلغ حدود ۱۵ میلیارد دلار تخمین زده شده می‌باشد.

به‌گزارش گیزمودو، این رقم را تحلیلگران برنشتاین منتشر کرده‌اند. آن‌ها انتظار دارند که گوگل برای حفظ وضعیتش در دستگاه‌های اپل حتی بیش‌از‌این هزینه کند. این مبلغ در سال ۲۰۲۲ به حدود ۲۰ میلیارد دلار افزایش می‌یابد. این برآوردها بر‌‌‌اساس الگوهای موجود در آخرین اسناد مالی موجود از هر دو شرکت می‌باشد. چنانچه در سال آینده اتفاق خاصی رخ ندهد، ممکن است گوگل به هزینه‌های میلیارد‌دلاری‌اش به‌منظور پیشروی از رقبا و افزایش توجه کاربران iOS ادامه خواهد داد.

[table id=2 /]

جین هوروات، مدیر ارشد حریم خصوصی جهانی اپل، در اوایل امسال گفت که این شرکت به‌دلیل پیشروبودن گوگل در بین موتورهای جست‌وجو، آن را به‌صورت پیش‌فرض در محصولاتش قرار داده می‌باشد. وی افزود مرورگر سافاری به شما امکان می‌دهد موتورهای جست‌وجوی دیگری غیر از گوگل را نیز انتخاب کنید.

به‌نظر می‌رسد اپل و گوگل بنابراین این معامله نوعی هم‌زیستی دارند. مبالغ عظیمی که گوگل به اپل می‌دهد، باعث می‌شود این شرکت بتواند طی سال‌ها درآمدش را افزایش دهد و در بعضی بخش‌ها پیشرفت بیشتری کند. این اتفاق خوشایندی برای هر دو شرکت تلقی می‌شود.

مقاله‌های مرتبط:

باوجوداین‌، به‌دلیل اینکه اکنون مدتی است بحث‌هایی درمورد مطمئن‌نبودن گوگل مطرح می‌شود، تحلیلگران باور دارند این شیوه‌ای که دو شرکت یاد‌شده در پیش گرفته‌اند، ممکن است خطر نظارتی تلقی شود. تحلیلگران برنشتاین تخمین می‌زنند که این مسئله ممکن است باعث کاهش ۴ تا ۵ درصدی درآمد ناخالص اپل شود. ضمنا، گوگل می‌تواند به شیوه‌کلی پرداخت پول به اپل را متوقف کند؛ اما تحلیلگران بر این باورند که این مسئله رخ نمی‌دهد؛ زیرا این شرکت پیوسته باید از پایین‌تر‌بودن مایکروسافت و موتور جست‌وجویش درمقایسه‌با خودش مطمئن شود.

گوگل فعلا بخش زیادی از هزینه‌های یادشده را ازطریق تبلیغات تأمین می‌کند. این شرکت ۶۱٫۹ میلیارد دلار سود کرد که بیشترین بخش آن ازطریق موتور جست‌وجوی قدرت گوگل تأمین شد که توانست به‌تنهایی ۷ میلیارد دلار درآمد داشته باشد. بااین‌همه، دقیقا مشخص نیست که سافاری چقدر به خط‌تولید گوگل کمک می‌کند و آیا پرداخت میلیاردها دلار به اپل واقعا ارزش دارد؟ حقیقتا به‌نظر نمی‌رسد بینگ، یکی از جایگزین‌های موتور جست‌وجوی گوگل، بتواند در‌برابر آن مقاومت کند.

نوشته های مشا‌به

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نمی‌گردد.

دکمه بازگشت به بالا